حسابدار حرفه‌ای آماده به کار به چه حسابداری گفته می‌شود؟

حسابدار آماده به کار -حساب آران چرتکه

حسابدار حرفه‌ای آماده به کار به چه حسابداری گفته می‌شود؟

حسابدار حرفه ای آماده به کار در دنیای امروز حسابداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و با به وجود آمدن انواع جدیدی از روش‌های کلاهبرداری و فرارهای مالیاتی و دیگر تخلفاتی که در زمینه اقتصاد رخ می‌دهد این نقش پررنگ‌تر از گذشته می‌باشد.

بدیهی است که انجام یک  حسابداری و حسابرسی خوب نیازمند یک حسابدار حرفه‌ای آماده به کار  است که بتواند کار خود را به شکلی عالی انجام دهد و در هنگام مواجه با مشکلات مختلف راه حل مناسب ارائه دهد.

اما این سوال پیش می‌آید که یک حسابدار حرفه‌ای آماده به کار چگونه عمل می‌کند و از چه خصوصیاتی برخوردار است؟

این حسابدار باید ویژگی‌هایی داشته باشد که او را از بقیه متمایز کند؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تسلط به قوانین مربوط به اقتصاد و به روز بودن او در حوزه حسابداری اشاره کرد که شاید مهم ترین ویژگی یک حسابدار خوب است.

این به روز بودن و داشتن اطلاعات زیاد از راه‌های زیادی ممکن است به دست بیاید که مطالعه منابع گوناگون از جمله کتاب، مجله، اینترنت و…. یکی از این روش‌هاست. علاوه بر این شرکت در کلاس‌های آموزشی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

– آشنایی با اهمیت حرفه حسابداری و جایگاه آن در یک مجموعه اقتصادی

– مورد بعدی آشنایی یک حسابدار با فناوری‌های نوین و انواع مختلف نرم افزارهای حسابداری است و هر چه یک فرد در این موارد مهارت بیشتری داشته باشد پیشنهادهای کاری بهتری نیز خواهد داشت. یادگیری آموزش‌های مربوط به این نرم افزارها در مدت کوتاهی قابل انجام می‌باشد و فرد با شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند از این مهارت‌ برخوردار شود.

دربین ابزارهای کاری حسابداران دو نرم افزار Word و Excel که هر دو از محصولات شرکت مایکروسافت هستند کاربردهای بسیاری دارند و آشنایی کامل با نحوه کار با آنها جزو ملزومات هر حسابداری است.

– تعیین اولویت جهت ثبت اسناد و انجام کارهای حسابداری یکی از ویژگی‎های حسابدار حرفه‎ای است. این اولویت معمولا بر اساس مبلغ معامله و مقدار عددی درج شده در قرارداد و اسناد است. به طور مثال ثبت یک قرارداد دویست میلیون ریالی بیشتر از ثبت قراردادی به ارزش یک میلیون ریال است.

– از اصلی ترین کارهای یک حسابدار،ثبت درست و سر وقت تمامی اسناد مالی یک شرکت است و اگر در زمان‌های مشخص مثلا یک ماه یا یک سال این اتفاق رخ ندهد و به موقع گزارشات مالی آماده نشوند مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مجازات‌های مربوط به مالیات اشاره کرد.

– مورد مهم بعدی پشتیبان گیری از تمامی مواردی است که یک حسابدار در یک شرکت انجام می‌دهد که این مورد در خصوص نرم افزارهای حسابداری بیشتر نمود پیدا می‌کند از جمله حذف سندها، ابطال یا لغو اسناد، ایجاد تغییرات و ویرایش در اسناد، انجام ثبت‌های روزانه و هفتگی و ماهانه و… و نیز انتقال نرم افزارهای حسابداری بین دو رایانه.

– نگهداری مدارک مربوط به امور مالی نکته بسیار مهمی است که یک حسابدار حرفه‌ای آماده به کار موظف به رعایت آن است. اسناد و مدارک شرکت‌ها از درجات مختلفی از اهمیت برخوردارند اما در هنگام بایگانی کردن آنها باید به این نکته توجه کنید که هر مدرکی به نوبه خود می‌تواند مهم باشد حال یک یادداشت ساده از طرف کادر مدیریتی شرکت باشد یا یک قرارداد بسیار بزرگ و بین المللی. بسیار از مواقع مدارکی که در ظاهر بی‌ارزش تلقی می‌شوند می‌توانند مشکل گشا باشند.

این نگهداری از مدارک اصول خاص خود را دارد و این اصول باید رعایت شوند مثلا:

بایگانی مدارک به نحوی باشد که از گم شدن، آسیب رسیدن و مخدوش شدن مدارک جلوگیری شده و احتمال اتفاق افتادن این موارد به حداقل برسد. همچنین دسترسی به این مدارک در سریعترین زمان ممکن انجام پذیر باشد.

همه مواردی که تا اینجای کار بیان شد بخشی از ویژگی‌های یک حسابدار حرفه‌ای آماده به کار است.

اگر شما قصد دارید تا از یک حسابدار ماهر برای حسابرسی مالی کسب و کار خود استفاده کنید و به دنبال یک حسابدار با معیارهای خوب هستید یا حتی یک حسابدار تازه کارید اما می‌خواهید به یک حسابدار حرفه‌ای آماده به کار تبدیل شوید تا فرصت های شغلی بیشتر و بهتری داشته باشید این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

امیدواریم از خواندن این متن لذت برده باشید.

حساب آران چرتکه ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۰ و ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۴ و یا ۰۹۱۲۲۹۸۸۵۱۴  تماس حاصل فرمایید. برای این که بتونید از آموزشهای ما لذت ببرید لطفا به پیج ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *