توضیحاتی درباره ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس

sabtsherkat-chortkeh20-com

توضیحاتی درباره ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس

ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس باید مرحله به مرحله و به ترتیب طی شوند. همه مراحل به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می شوند. یک شرکت ثبت شده تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق اشخاص مرتبط با آن حوزه کاری است. به همین دلیل تبدیل کردن یک کسب و کار اقتصادی پایدار و سودآور به یک شرکت ثبت شده می تواند ارزش آفرینی به همراه داشته باشد. همه متقاضیانی که قصد ثبت کردن یک شرکت را دارند باید با دقت و حوصله مراحل را پیش ببرند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

sabtsherkat1-chortkeh20-com

مفهوم ثبت شرکت بر طبق قانون

ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس برای همه متقاضیان ضروری اند. بر طبق قانون هر کسب و کار اقتصادی به صورت شراکتی نیازمند ثبت یک شخصیت حقوقی است. شرکت بنگاهی تجاری محسوب می شود که متشکل از دو یا چند فرد حقیقی یا حقوقی است. این شراکت شکلی از همکاری قراردادی میان طرفین با توجه به مقدار سهم آنها خواهد بود. در نهایت نیز سود به دست آمده از شرکت به نسبت سهم و درصد سرمایه گذاری میان آنها تقسیم خواهد شد.

شرکت های تجاری و مدنی را می توان بر اساس نیاز و فعالیت مورد نظرشان انتخاب کرد. این مرحله از ثبت شرکت در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت های تجاری قراردادی هستند و کسب و کار خود را بر طبق ضوابط و قوانین تجاری و مالی پیش می برند.

sabtsherkat2-chortkeh20-com

مراحل ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس

مراحل و اقدامات ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس به ترتیب زیر هستند:

  • در مرحله اول متقاضیان باید نوع شرکت را بر طبق فعالیت خود انتخاب کنند. این مرحله باید با دقت صورت گیرد.
  • مرحله بعد مشخص کردن شرکای شرکت یا سهامداران است. متقاضیان باید در این مرحله شرکای خود را مورد بررسی قرار دهند و دست به انتخاب بزنند.
  • تعیین سرمایه ابتدایی شرکت که برای هر نوع کسب و کاری حداقل هایی وجود دارد. در صورتی که مقدار سرمایه برای متقاضیان اهمیتی ندارد، می توانند حداقل را در نظر داشته باشند.
  • موضوع فعالیت شرکت باید در این مرحله تعیین شود. شرکت بر طبق انتخاب در این مرحله بعداً می تواند کارش را انجام دهد.
  • در این مرحله نوبت به انتخاب نام می رسد. لازم است ابتدا پنج اسم با دست کم سه سیلاب در نظر گرفته شود. در زمان ثبت این اسامی باید اداره ثبت شرکت ها اعلام شوند.
  • در مرحله بعد لازم است وضعیت سمت هر شریک مشخص شود. تعیین اختیارها و حقوق امضای طرفین نیز در این مرحله صورت می گیرد.
  • ثبت نام آنلاین در سامانه اداره ثبت شرکت ها یکی از مراحل ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس است. بعد از ثبت نام لازم است متقاضیان در انتظار تأیید نام، دانلود اوراق برای امضا و ارسال به اداره ثبت شرکت ها از سامانه بمانند.
  • در مرحله بعد متقاضیان می توانند دو سری مدارک امضا شده را همراه با نامه تأیید اسم شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنند.
  • متقاضیان در مرحله بعد باید برای ثبت امضای الکترونیک از سامانه ثبت من از طریق وکیل یا فرد صاحب امضا اقدام کنند.
  • مرحله آخر نیز پرداخت روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار شرکت است.

اقدامات اولیه مالیاتی و ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس

بعد از تکمیل ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس صاحبان کسب و کار باید بعد از پایان یافتن روند ثبت شرکت و گرفتن شماره ثبت می توانند برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند. اول باید مدارک لازم را تهیه کنند و به حوزه مالیاتی محدوده نشانی ثبتی درج شده در اساس نامه مراجعه کند. در آنجا نیاز است که تشکیل پرونده صورت گیرد. بعد از تشکیل پرونده و ارسال مدارک یک شماره دوازده رقمی به کسب و کار اختصاص می یابد. این شماره در واقع همان کد اقتصادی است. در این مرحله باید نسبت به واریز حق تمبر مالیاتی که مقدار آن به سرمایه ثبت شده وابسته است اقدام کنند. باید به این نکته مهم توجه داشت که واریز نکردن مبلغ لازم تا زمان مشخص شده که دو ماه بعد از تأسیس شرکت است، جریمه ای دو برابری را به دنبال دارد.

این شرکت ها بعد از تمام شدن ثبت نام های مورد نیاز برای شرکت های تازه تاسیس در مدت یک ماه اقدام به تهیه دفتر قانونی کنند. سال مالی شرکت هایی که 29 اسفند است، باید پیش از تمام شدن سال مالی نسبت به پلمپ دفاتر سال آینده اقدام کنند. اگر دفاتر شرکتی بعد از زمان های ذکر شده پلمپ شوند، پرونده این از راه علی الرأس رسیدگی خواهد شد. سال مال شرکت هایی که 29 اسفند است، حداکثر تا چهار ماه بعد از اتمام سال مالی باید نسبت به تهیه و فرستادن اظهارنامه اقدام کنند. در صورتی که صاحبان کسب و کارهای تازه تأسیس بنا به هر دلیلی نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام نکنند، ضمن علی الرأس شدن باید جرایم سنگینی پرداخت کنند.

اگر میخواهید خودتون ثبت شرکتتون رو انجام بدین میتونید از لینک مورد نظر استفاده کنید .

  • حساب آران چرتکه ارائه دهنده خدمات اظهارنامه مالیاتی ، پلمپ دفاتر قانونی ، حسابداری ، قانون کار ، بیمه و… میباشد همچنین این مجموعه در ارائه خدمات مشاوره تلفنی حسابداری و دیگر خدمات مالیاتی فعالیت دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تماس های ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۰ و ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۴ و یا ۰۹۱۲۲۹۸۸۵۱۴  تماس حاصل فرمایید. برای این که بتونید از آموزشهای ما لذت ببرید لطفا به پیج ما سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *