لوازم اداری | مهمترین ابزار یک حسابدار

لوازم اداری-chortkeh20-com

در این مقاله قصد داریم شما را با لوازم اداری  و انواع نوشت افزار ها برای یک حسابدار مسلط به امور مالی  آشنا کنیم .

لوازم اداری ، لوازم تحریر و نوشت افزارها را بهتر بشناسیم

لوازم اداری در سازمان ها و اداره ها ، به معنای یک امر مهم برای ساخت و ساز یک مجموعه است . شما به عنوان یک حسابدار مسلط به امور مالی باید از بهترین لوازم اداری موجود استفاده کنید .

اگر شما وسایل و مواد لازم را برای ساخت این مجموعه نداشته باشید ، عملاً نمی توانید آن را بسازید در نتیجه داشتن لوازم اداری در اداره ها می تواند یک نقش مهم را ایفا کند .

همچنین کیفیت لوازم تحریر و لوازم اداری در سازمان ها یا شرکت ها ، نقش پررنگی را در پیشرفت اقتصادی و کارکرد درست یک مجموعۀ اداری دارد .

کارکنان اداره جات ، سازمان ها ، مؤسسات آموزشی ، شرکت های خصوصی و دولتی ، سازمان های مهندسی و … برای انجام بهتر امورات اداری خود ( مخصوصا یک حسابدار مسلط به امور مالی که به طور مداوم با این ابزار مشغول به کار است. ) ، نیازمند لوازم اداری و لوازم تحریر خاص و مهمی هستند .

لوازم اداری : به تمامی وسایل و تجهیزات که در یک مجموعۀ ادرای یا آموزشی برای انجام امورات آن مجموعه استفاده می شود لوازم تحریر یا لوازم اداری گفته می شود .

اگر شما به عنوان یک مأمور خرید لوازم مجموعۀ اداری خود برای کارکنان و حسابداران هستید،  باید نکات بسیار مهمی را برای خرید بدانید .

در این مقاله سعی شده است که دست کم مهم ترین و کلیدی ترین لوازم یک مجموعۀ اداری را به شما نشان دهیم .

 

لوازم اداری رو میزی

 

میز اداری :

 

از این میز برای قرار دادن لوازم بر  روی آن استفاده می کنند .

 

تقویم رومیزی :

 

از این تقویم برای یادداشت های روزانه و اطلاع از تاریخ روز استفاده می شود و این تقویم باید برای هر کارمند یا حسابدار مسلط به امور مالی تهیه شود زیرا این تقویم باعث ایجاد واسطه ای بین تاریخ جلسات ، نامه ها و … می شود و یک برنامه ریزی دقیق را برای یک کارمند نمونه به ارمغان می آورد .

 

کازیه :

این وسیله یکی از پر کاربردترین لوازم اداری محسوب می شود . کارمندان و حسابداران از این وسیله می توانند به عنوان نگهداری پرونده ها ، برگه هایی که روزانه به آن نیاز دارند و … استفاده کنند .

کازیه می تواند نظم بیشتری را به وسیلۀ یک کارمند بدهد . کازیل اداری به دو صورت طراحی شده است : کازیۀ دو طبقه و کازیۀ سه طبقه .

 

دفتر روزنامۀ حسابداری و دفتر حسابرسی :

دفاتر حسابداری یکی از ضروری ترین وسایل یک کارمند مالی و حسابداری شرکت است . یک کارمند مالی یا حسابداری نباید بدون داشتن دفتر حسابداری ، هیچ دریافت یا پرداختی را در شرکت انجام دهد .

زونکن : این وسیله می تواند بهترین ابزار برای نگهداری و محافظت از پرونده ها ، اسناد ، مدارک ، بایگانی برگه ها و … باشد . همچنین این ابزار می تواند نظم بیشتری را به محیط کاری شرکت مورد نظر دهد .

 

کلر بوک :

یکی از کارهای همیشگی یک کارمند اداره استفاده از کاغذهای A4 ( که حاوی اطلاعات بسیار مهم هستند ) است .

بنابراین برای جمع آوری اسناد مهم ، کلر بوک می تواند یک ابزار مفید و کاربردی باشد .

 

کاربن :

کاغذهای کاربن یکی از ابزارهای ارزان قیمت برای کپی کردن مطالب به حساب می آید . کاغذهای کاربن به رنگ های مختلفی در بازار موجود اند .

پرکاربرد ترین رنگ های کاربن مشکی و آبی است . در لوازم اداری از کاغذهای کاربن برای کپی برداری همزمان ، تنظیم قراردادها ، فیش بانکی و … استفاده می شود .

استامپ :

یک جعبۀ کوچک و فلزی است که درون آن با بالشتکی همراه با جوهر قرار دارد . استامپ یک عضو جدانشدنی از روی میز یک کارمند اداره است . یک کارمند هنگامی از استامپ استفاده می کند که قصد داشته باشد برگه ای را مهر کند مانند ؛ برگۀ پرداخت گردید ، مرخصی بلا مانع است و …

قیچی اداری :

برش دادن مقواها ، قطعه های عکس ، کاغذها و … جزء کارهای روزانۀ یک کارمند است . قیچی های اداری نسبت به قیچی های خیاطی ، کوچکتر و سبکتر هستند . ( نکته : قیچی ها باید از رطوبت دور نگهداشته شوند تا دچار کند شدن یا زنگ زدگی نشوند ) .

 

پست – ایت ( کاغذ چسب دار ) :

 

این کاغذ ها با توجه به نیاز و مقداری که قصد نوشتن داریم خریداری می شود . این کاغذ ها از یک بخش چسبناکی تشکیل شده است .

به اندازۀ یک بند انگشت از پشت کاغذ پست -ایت مواد چسبناکی وجود دارد که باعث می شود به هر مکانی که تمایل داریم بچسبانیم .

معمولاً نکات مهمی را بر روی این کاغذها می نویسند و کارمندها آن را بر روی میز کاری خود می چسبانند .

نوشت افزارها : نوشت افزار یکی از ضروری ترین لوازم یک شرکت اداری ، سازمان ها ، مؤسسات آموزشی و … است. نوشت افزار ها عبارتند از خودکار ، خود نویس ، سوزن منگنه ، غلط گیر ، ماژیک وایت برد ، زونکن ، دفترچۀ یادداشت و …

ماژیک هایلاتر :

افراد برای مشخص کردن مطالب مهم و علامت گذاری بر روی آن ها از این نوشت افزار استفاده می کنند .

 

ماژیک CD و DVD :

گاهی اوقات برای یک کارمند پیش می آید که بر روی یک سی دی عنوانی را بنویسد . از این نوشت افزار برای نوشتن متن بر روی سی دی یا دی وی دی استفاده می شود زیرا با ماژیک های معمولی نمی توان بر روی سطوح صاف نوشت اما این نوشت افزار می تواند بر روی سطوح صاف و بدون ایجاد اصطحکاک اثر خود را به جا می گذارد .

مگنت :

مگنت ها باعث می شوند که برگه های مهم و خاص خود را به تختۀ وایت برد بچسبانیم ، حتی می توان از این کار برای ساخت تابلو اعلانات استفاده کرد .

دستگاه پانچ کاغذ :

این دستگاه به عنوان مهم ترین لوازم اداری محسوب می شود پس باید در خرید این دستگاه بسیار دقت کنید ، اگر یک محصول بی کیفیت را تهیه کنید شما در مدتی کوتاه مشاهده خواهید کرد که این دستگاه دچار خرابی هایی شده است .

منگنه :

یکی از مهم ترین نوشت افزار اداره منگنه و سوزن منگنه است . شاید تا کنون شاهد گم شدن اسناد ، برگه ها و مدارک یک شرکت بوده اید .

شما برای منظم کردن اسناد و مدارک یک شرکت به عنوان یک کارمند نمونه و وظیفه شناس( یا حسابدار مسلط به امور مالی ) باید این اسناد و مدارک را با استفاده از این وسیله به یکدیگر بچسبانید .

همچنین دستگاه منگنه جزء پرکاربرد ترین لوازم اداری و لوازم تحریر محسوب می شود . بنابراین سعی کنید در خرید یک منگنۀ با کیفیت دقت کنید . بیشتر افراد از سوزن منگنۀ شمارۀ ۱۰ و ۶/۲۴ استفاده می کنند و جزء پر مصرف ترین سوزن های منگنۀ یک اداره است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *