حسابداری بیمه|خدمات حسابداری بیمه

Tax Accounting The impact of technology on accounting

خدمات حسابداری بیمه چیست؟

شرکت حساب آرایان چرتکه قصد دارد در این مقاله شما را با خدمات حسابداری بیمه، تجزیه و تحلیل وضعیت مالی شرکت ها آشنا کند. حسابداری یک سیستم جهت ثبت وضعیت مالی می باشد.

اگر شرکت مورد نظر یک مؤسسه بیمه باشد حسابداری آن به چه صورتی انجام می گردد. همانطور که در مقالات قبل گفته شد ما انواع مختلفی حسابدار در مکان های مختلف داریم. حسابداری که در یک شرکت بیمه مشغول به کار شود، حسابدار بیمه گفته می شود.

در سراسر جهان حسابدار باید از قوانین مهمی پیروی کند و خدماتی را جهت بهبود شرایط شرکت خود انجام دهد.

شما به عنوان یک حسابدار بیمه باید قوانین مربوط به این حوزه کاری را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر شرکت حساب آرایان چرتکه پیشنهاد می کند ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

Insurance Accounting

تاریخچه بیمه و حسابداری بیمه

 

قبل از دهه ۱۹۳۰ حسابداران شرکت ها، روی مدیریت تمرکز بسیاری داشتند و جهت گفتگو با طلبکاران و توافق برای دریافت مبلغ نهایی متمرکز بودند. اما بعد از آن تمام این فعالیت ها به شخصی به عنوان حسابدار مالی سپرده شد. حسابداران مالی باید صورت حساب هایی را به سرمایه گذاران بر اساس عملکردهای مالی شان ارائه می دادند.

در دوره ای که حسابداران مالی روی کار آمدند قوانینی در هر بخشی ایجاد شد. این افراد باید قوانین را به خوبی فرا گرفته و آن را در حوزه کاری خود رعایت می کردند.

در قوانین حسابداری شرکت ها مجبور کرده است برای هر بخش از فعالیت خود حسابداری را مشخص نماید. یکی از مهمترین موارد اثرگذار در حسابداری گزارشاتی است که به مدیر مربوطه ارائه می نمایید.

گزارشاتی که تحویل می دهید باید کاملاً قابل اطمینان بوده و از منابع و نتایج به روز استفاده شده باشد. نحوه نوشتاری گزارش شما باید به گونه ای باشد که هر قشری توانایی درک و خواندن آن را داشته باشد.

در بخش بیمه حسابدار بیمه باید گزارشات را با رعایت اصول تهیه نماید؛ زیرا این گزارش برای بیمه گذار و بیمه گر بسیار حائز اهمیت است.

بیمه چیست؟

به قراردادی که میان بیمه گذار و شرکت بیمه بسته می شود بیمه گفته می شود.

در طی این قرار داد شرکت بیمه وظیفه دارد تا خدماتی را جهت محافظت و پوشش بیمه گذار انجام دهد. که شرکت بیمه در ازاء این خدمات مبلغی را از بیمه گذار دریافت می کند.

شرکت های بیمه معمولاً مبلغی را به ازاء حق بیمه دریافت می کنند، و مقداری را جهت ریسک تخمین زده و به مدیریت ارسال می کند.

اصولاً هزینه اصلی بیمه نامه تا پایان هر دوره بیمه نامه مشخص نیست؛ اما در آخر هزینه ای را محاسبه می کنند.

تاریخچه بیمه

در قرن هفدهم اولین رشته بیمه در بخش حمل و نقل به وجود آمد. که در لندن میان کشتی داران و بازرگانان شکل گرفت.

در سال ۱۶۶۶ بخش دوم بیمه روی کار آمد. این اتفاق پس از آتش سوزی بزرگ لندن میان مسئولان و سرمایه داران شهر افتاد.

هدف مسئولان و سرمایه داران شهر تقسیم کردن خسارت های سنگین از مردم بود.

در سال ۱۳۱۰ دکتر شهریار عابدی با یک ایده خلاقانه شرکت بیمه ایرانی را در حضور بزرگان کشور بیان کرد.

در سال ۱۳۱۴ شرکت بیمه ایران با سرمایه ۲ میلیون تومانی خود شروع به کار کرد. علی اکبر داور وزیر مالی ایران اولین بیمه آتش سوزی را به نام خود ثبت کرد.

حدود سال ۱۳۵۰ بیمه مرکزی ایران تصمیم گرفت اهداف خود را به سمت بیمه و حمایت از بیمه گذاران هدایت کند.

این مرکز با هدف تنظیم و تعمیم بیمه شدگان و نظارت بر دولت فعالیت خود را آغاز می نماید. اکنون ۱۹ شرکت بیمه در ایران مشغول به فعالیت هستند که ۴ شرکت آن دولتی و ۱۵ شرکت دیگر خصوصی می باشند.

در صنعت بیمه بخش عمده ای از هزینه ها تقسیم می شوند. یک بخش مربوط به اموال و بخش دیگر به تلفات اختصاص داده می شود. بیمه های عمومی یا بیمه های سلامت با اجرا سیاست بیمه اموال، به املاک و منازل نیز تعلق می گیرد. بیمه بهداشت به مراقبت از بیماران معلول و درمانی مرتبط می باشد.

بیمه های مختلفی در حوزه های متفاوت در حال انجام کار هستند. و حسابداری بیمه در این بخش بسیار تأثیرگذار است.

حسابداری بیمه چیست؟

 

این حسابدار اصولاً فعالیت هایی را در حوزه بیمه اعضاء خانواده، کسب و کارها، دارایی ها و … برعهده دارد.

معمولاً هر چیزی که در زندگی ما دارای اهمیت است ممکن است در اثر حوادث و مشکلات از بین بروند و ما توان جبران آن را نداشته باشیم.

اگر مشکل ما با پرداخت هزینه ای قابل حل شدن نباشد، بیمه وارد عمل شده و ما را در این مسیر همراهی می کند.

حسابدار بیمه شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره حسابداری بیمه و رفع مشکلاتی از این قبیل می توانید با شرکت حساب آرایان چرتکه تماس بگیرید.

راه های ارتباطی با شرکت حساب آرایان چرتکه از طریق شماره تلفن های ۰۹۱۲۲۰۰۴۵۳۸۴ و ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۰ و ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۴ و پست الکترونیک chotkehh@gmail.com و info@chortkeh20.com می باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان از شرکت حساب آرایان چرتکه می توانید با شماره ۰۹۳۹۴۱۰۴۶۸۸ تماس حاصل نمایید.

بیمه یک روش سرمایه گذاری است. به عبارت دیگر شما سرمایه ای را جهت رفع مشکلات در زمان های بحرانی قرار می دهید.

شرکت های بسیاری به دنبال حسابدار بیمه مسلط به امور کار هستند؛ اگر شما به عنوان یک حسابدار بیمه به امور کار تسلط کافی را دارید، شانس بسیاری در استخدام شرکت های بیمه همراه شماست.

در مقوله حسابداری بیمه روند کار کاملاً به صورت تخصصی است و نمی توانید به راحتی از روند و نحوه محاسبات بیمه افراد مطلع شوید. به این ترتیب تخصص در حسابداری بیمه یک امر ضروری است.

یکی دیگر از کاربردی ترین عوامل در حسابداری بیمه رابطه کاری با کارشناسان بیمه است. کارشناسان بیمه باید به صورت کامل بدانند که حسابداری بیمه به چه نحوی اداره می شود.

برای مثال : یک کارشناس بیمه باید بر پرداخت های بیمه نظارت کاملی داشته باشد. پرداخت ها در حسابداری بیمه به سه دسته تقسیم می شوند؛ که این سه دسته عبارتند از :

  1. دسته اول : در این دسته پرداخت به صورت نقدی انجام می گیرد که بیمه برای پرداخت نقدی شرایط و مزایای خوبی را برای بیمه گذار در نظر می گیرد.
  2. دسته دوم : در دسته دوم پرداخت به صورت نقد و اقساطی می باشد. بخشی از مبلغ به صورت نقدی و بخش باقی مانده به صورت اقساطی پرداخت می گردد که البته در این نوع پرداخت شرکت بیمه مزایای خوبی را پرداخت نخواهد کرد.
  3. دسته سوم : این دسته پرداخت کاملاً به صورت اقساطی شکل خواهد گرفت و فرد بیمه گذار هیچ امتیازی را دریافت نخواهد کرد. و تنها پرداخت بیمه به صورت ماهانه خواهد بود.

مهمترین نکاتی که یک حسابدار بیمه باید بداند؟

 

با توجه به رشد شرکت های بیمه در کشور حسابداری بیمه به یکی از پر مشغله ترین مشاغل تبدیل شده است. در این سال های اخیر بسیاری از مردم تمایل به پرداخت بیمه جهت مال و جان خود دارند. حسابدار بیمه باید در زمینه های حسابداری و صنعت بیمه تسلط کاملی را داشته باشد.

در شرکت بیمه هزینه های متفاوتی در حسابداری بیمه رسیدگی می شود. یکی از این هزینه ها مبلغی است که جهت صدور بیمه دریافت می شود.

هزینه های مختلفی همچون تبلیغات بیمه نامه و بازاریابی بیمه نامه ها جهت صدور بیمه پرداخت می گردد. هزینه خسارت ها جزء هزینه های پرداختی جهت جلوگیری از خسارات صدور بیمه است.

شرکت های بیمه در ازاء هر قرار دادی که با بیمه گذار دارند موظفند، مبلغی را جهت خسارات وارد شده از شخص بیمه گذار دریافت کنند.

به هزینه ای که در صورت حادثه شرکت بیمه پرداخت می نماید هزینه خسارت گفته می شود. این هزینه ها مربوط به موارد مختلفی هستند. تمام هزینه ها با عنوان خسارت در حسابداری بیمه ثبت می گردد.

هزینه های کارشناسی جزء آن دسته از هزینه هایی است که فرد بیمه گذار باید بپردازد. کارشناسی جهت ارزیابی مال یا جان افراد صورت می گیرد که بر اساس قوانین بیمه شرکت بیمه می بایست از این موضوع مطلع باشد و پس از ارزیابی مال یا جان مبلغ نهایی به بیمه گذار اعلام شده تا هزینه مربوطه را از او دریافت نمایند.

حق بیمه چیست؟

از جمله مواردی که در حسابداری بیمه محاسبه می شود میزان حق بیمه به بیمه گذار است. و در صورتی که میان هر دو توافقی حاصل گردید قرارداد میان شما به انجام می رسد.

بر اساس قرارداد و توافقی که میان شرکت و بیمه گذار صورت می گیرد فرد بیمه گذار باید به ازاء خدماتی که از شرکت دریافت می کند مبلغی را بپردازد.

تفاوت شرکت های بیمه ای

شرکت های بیمه تشابهات بسیاری در بخش حسابداری و ارائه خدمات دارند. اما میزان کیفیت خدمات و شرایط قرار داد با یکدیگر متفاوتند.

هنگام واگذاری اموال و جان خود به این شرکت ها باید شرکت مورد نظر را شناسایی نمایید. درآمد شرکت های بیمه بر اساس تحقق مالی شان به دست می آید.

شرکت حساب آرایان چرتکه با به همراه داشتن نیروی جوان و حرفه ای می تواند شما را در مسیر انتخاب یک حسابدار بیمه مسلط به امور کار همراهی نماید.

برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۹۳۹۴۱۰۴۶۸۸ تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات شرکت حساب آرایان چرتکه با شماره های ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۰ و ۰۹۱۲۰۰۴۵۳۸۴ و پست الکترونیک info@chortkeh20.com با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *