لزوم استفاده از خدمات حسابداری

لزوم استفاده از خدمات حسابداری-chortkeh20-com

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 لزوم استفاده از خدمات حسابداری

 

لزوم استفاده از خدمات حسابداری این است که اگر کسب‌و‌کار کوچکی راه‌اندازی کرده‌اید، پس احتمالا برخی از امور مالی را به‌تنهایی مدیریت می‌کنید. در حقیقت بسیاری از صاحبان شرکت‌های کوچک با استفاده از نرم‌افزار و دانش اندک حسابداری، مدیریت مالی شرکت را به‌عهده می‌گیرند. اما چه زمانی باید یک حسابدار استخدام کنید یا از خدمات یک موسسه حسابداری استفاده کنید؟لزوم استفاده از خدمات حسابداری 

همزمان با رشد شرکت و توسعه‌ی کسب‌وکار، مدیریت امور مالی به یکی از اصلی‌ترین وظایفی تبدیل می‌شود که به دانش و زمان کافی نیاز دارد. به‌ویژه در شرایطی که حرف از قوانین مالی و مالیاتی در میان باشد، برای اینکه از پسِ‌ این حساب‌وکتاب‌ها بربیایید به یک حسابدار خبره احتیاج خواهید داشت.

در ادامه با دلایل بیشتری برای استخدام حسابدار یا موسسه خدمات حسابداری آشنا خواهید شد:

۱. عدم آشنایی شما با اصول حسابداری

اگر درک درستی از صورت‌های مالی ندارید یا نمی‌توانید گزارش‌های مالی تهیه کنید و حتی شناختی از اصول حسابداری ندارید، پس حتما باید امور مالی شرکت را به یک حسابدار یا موسسه خدمات حسابداری واگذار کنید. حسابدار در وهله‌ی اول می‌تواند بسیاری از قوانین مالی را به بیان ساده‌ای برای‌تان توضیح بدهد و حتی مدیریت مالی را به شما آموزش دهد. فراموش نکنید که ناآگاهی از قوانین و حتی کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. یک حسابدار خبره می‌تواند کسب‌وکارتان را در مسیر درست هدایت کند.لزوم استفاده از خدمات حسابداری 

۲. عدم آگاهی از قوانین مالیاتی

قوانین مالیاتی کمی پیچیده و گیج‌کننده هستند. اگر نتوانید مالیات متناسب با نوع فعالیت و صنعت خود را محاسبه کنید، باید با مجازات و جرائم مالیاتی روبه‌رو شوید. خوشبختانه حسابدارها از قوانین مالیاتی، معافیت‌ها و جریمه‌های آن اطلاع دارند و آنها را پیش از موعد مقرر در اختیار شما قرار می‌دهند. اشتباهات مالی در اظهارنامه‌های مالیاتی می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته باشد که با توصیه‌های حسابدار یا موسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات حسابداری می‌توان از آنها جلوگیری کرد. از همه مهم‌تر اینکه با وجود حسابدار، محاسبه‌ی مالیات سالانه از همیشه آسان‌تر خواهد بود.

۳. عدم رسیدگی به وظایف مهم‌تر

اگر شرکت کوچکی را اداره می‌کنید، پس قطعا وظایف مهم‌تری را که در راستای اهداف شرکت هستند، به‌عهده گرفته‌اید. در این شرایط، حتی اگر کاملا به اصول حسابداری مسلط باشید، احتمالا زمان کافی برای انجام دادن موارد مالی را نخواهید داشت. کارهای مهمی مثل قرارداد با مشتریان و ورود به بازارهای جدیدتر، ازجمله وظایفی هستند که به نظارت مستقیم شما به‌عنوان صاحب شرکت نیاز دارند. با استخدام حسابدار می‌توانید روی جوانب مهم‌تر شرکت مثل نوآوری، توسعه‌ی شرکت در بازارهای مختلف و ایجاد تیم‌های موفق، متمرکز شوید.

۴. رشد سریع شرکت

درآمد و سود بیشتر برای تمامی شرکت‌ها خوشایند است. همزمان با رشد شرکت باید خدمات خود را در اختیار مشتریان بیشتری قرار دهید، نیروی کار خود را افزایش دهید و‌ با فروشنده‌های بیشتری معامله کنید. انجام دادن تمامی این کارهای اداری به زمان و انرژی نیاز دارد. این کارها به‌سرعت می‌توانند مدیریت را برایتان دشوار کنند.لزوم استفاده از خدمات حسابداری 

۵. افزایش درآمد و کاهش سود

اگر فروش شرکت از همیشه بیشتر شده و بالاترین میزان درآمد را تجربه می‌کنید، پس حتما انتظار دارید که بیشترین سود را دریافت کنید؛ اما همیشه این‌طور نیست. استخدام یک حسابدار به شما کمک می‌کند که نگاه دقیق‌تری به هزینه‌های سربار داشته باشید. با توصیه‌های حسابدار می‌توانید هزینه‌های اضافی را تشخیص دهید و آنها را حذف کنید و در نتیجه‌ی آن، حاشیه‌ی سود را نیز افزایش دهید.

۶. نیاز به گزارش‌های مالی حرفه‌ای برای ارائه به سرمایه‌گذاران

حسابدارها می‌توانند با تهیه‌ی گزارش‌های مالی دقیق و درست، جزئی‌ترین اطلاعات را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند. در این صورت شما می‌توانید روی وظایف مهم‌تر متمرکز شوید و برای رشد شرکت تلاش کنید. علاوه بر این، اگر به وام یا سرمایه‌ی بیشتر نیاز دارید، باید طرح کسب‌وکار دقیق‌تری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهید؛ در این شرایط، یک حسابدار خبره یا موسسه خدمات حسابداری می‌تواند در تدوین بخش‌های مالی طرح کسب‌وکار به شما کمک کند.

۷. گسترش بازار شرکت به سایر شهرهای بزرگ

اگر می‌خواهید شعبه‌ی جدیدی افتتاح کنید و محصولات خود را در شهرهای دیگر نیز توزیع کنید یا اینکه به استخدام نیروی کار در شهرهای دیگر نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کمک‌حسابدار استفاده کنید. حسابدار می‌تواند میزان سازگاری شرکت با فروش، درآمد، گزارش‌های مالیاتی و موارد دیگر را بررسی کنید و اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهد.لزوم استفاده از خدمات حسابداری

۸. برنامه‌ریزی برای خرید یا فروش شرکت

اگر قصد دارید شرکت خاصی را خریداری کنید یا اینکه بخشی از کسب‌وکار خود را بفروشید،‌ می‌توانید از مشاوره‌ی یک حسابدار بهره ببرید. یک حسابدار حرفه‌ای و آگاه به قوانین مالی و مالیاتی می‌تواند با مشخص کردن نوع انتقال، کمترین میزان مالیات را برایتان محاسبه کند.

۹. برخورد با ممیز مالیاتی

حسابدار می‌تواند به‌عنوان نماینده‌ی قانونی شما با ممیزان مالیاتی روبه‌رو شود یا اینکه در طول این پروسه، شما را راهنمایی کند. مشاوره‌های حسابدار می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های شما بشود و دوره‌های زمانی پراسترس را آسان کند.

چه زمانی باید یک حسابدار جدید استخدام کنید؟

اگر برای آماده کردن اظهارنامه‌ی مالیاتی با مشکل مواجه هستید یا اینکه زمان زیادی را برای آن اختصاص می‌دهید، پس به یک حسابدار جدید نیاز دارید. صاحبان شرکت‌های کوچک که متخصص فروش هستند، باید زمان بیشتری را برای این کار صرف کنند و امور مالی را به متخصصان بسپارند. شما می‌توانید بخش اعظم کارها مثل تصمیم‌گیری‌های مالی را به حسابدار خوب و قابل اعتماد واگذار کنید. حسابدارها در حقیقت ستون‌های شرکت‌های کوچک هستند که با ارائه‌ی ابزارهای مناسب در مدیریت سایر بخش‌ها به شما کمک می‌کنند. باید ارتباط نزدیک و صمیمی‌تری را با حسابدار خود برقرار کنید. اما چه زمانی باید یک حسابدار جدید استخدام کنید:

۱. عدم آشنایی حسابدار فعلی با نوع فعالیت شرکت

حسابدار باید با نوع فعالیت شرکت آشنا باشد. صاحبان شرکت‌های کوچک نمی‌توانند زمان زیادی را برای آموزش اینگونه از حسابدارها صرف کنند. این مسئله می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیری را به شرکت تحمیل کند. بهتر است حسابداری را استخدام کنید که با نوع فعالیت شرکت شما آشنا باشد. فردی را استخدام کنید که تجربه‌ی حسابداری در نوع صنعت شما را داشته باشد. حسابدار باید درک درستی از قوانین مالیاتی متناسب با نوع فعالیت شرکت شما داشته باشد،‌ نه اینکه با محاسبه‌ی اشتباه، مالیات بیشتری را به شما تحمیل کند. از همه مهم‌تر اینکه اشتباه در محاسبه‌ی کسورات، تأثیر زیادی بر مبلغ نهایی مالیات خواهد داشت.

۲. دریافت شکایات مکرر علیه حسابدار

توصیه می‌شود که به‌صورت دوره‌ای، بررسی‌هایی را با تیم حسابداری انجام دهید تا از وجود هرگونه عدم انطباق و حرکت انضباطی توسط حسابدار آگاه شوید.

۳. عدم پاسخ‌دهی به تماس‌ها

حسابدارها باید در هر شرایطی در دسترس باشند و به پرسش‌های شما پاسخ دهند. حتی مهم‌ترین شرایط مثل فصل ارائه‌ی اظهارنامه‌های مالیاتی نیز توجیهی بر عدم پاسخگویی حسابدار نیست.

۴. عدم آگاهی از جدیدترین تغییرات در قوانین مالیاتی

حسابدارهایی که از آخرین تغییرات در قوانین مالیاتی آگاه هستند می‌توانند دقیق‌ترین و بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار دهند. حسابداری را استخدام کنید که دائما در حال یادگیری قوانین است.

۵. عدم ارائه‌ی توضیحات درباره‌ی صورت‌های مالی

بسیاری از صاحبان شرکت‌های کوچک برای درک درست از صورت‌های مالی به کمک حسابدار خود نیاز دارند. یک حسابدار باید تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده در صورت‌های مالی را به زبان ساده‌تر برای‌تان توضیح دهد و نحوه‌ی استفاده از آنها در برنامه‌های مالی را به شما آموزش دهد.

این موارد به شما نشان می‌دهد که چه زمانی باید حسابدار فعلی را برکنار و یک حسابدار جدید استخدام کنید.

با استفاده از اطلاعات دقیقی که حسابدارها ارائه می‌کنند، دید بهتری نسبت به کسب‌وکار خود پیدا خواهید کرد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]