حسابدار مسلط به امور مالیاتی و حسابدار چه تفاوتی دارند و چگونه جایگاهی در شرکت‌ها دارند؟

حسابدار مسلط به امور مالیاتی و حسابدار چه تفاوتی دارند و چگونه جایگاهی در شرکت‌ها دارند؟-chortkeh20-com

حسابداری چیست؟

حسابداری به صورت خلاصه یعنی شناسایی، اندازه گیری، ثبت و البته ایجاد گزارش‌های اقتصادی دقیق برای تصمیم گیرندگان یک کسب و کار، این گزارش اطلاعات مالی و اقتصادی یک کسب و کار است که اعلام می‌کند فلان قسمت از کسب و کار شما زیانده شده است و اعلام می‌کند فلن قسمت در حال سود می‌باشد و فلان قسمت به قول خودما یر به یر است و درآمد و هزینه‌ی آن یکسان هستند. به این موضوع دقت کنید که درست است که این موضوع از قدیم در همه کسب و کارها کما بیش وجود داشته است، اما امروزه حسابداری یک علم محسوب می‌شود.

حسابداری مالیاتی چیست؟

به فردی که به امورمالیاتی تسلط داشته باشد و آن ها را در کار خود به عمل گیرد شناخت موضوعات مالیاتی در رفع مشکلات حسابداری، کسب درآمد و بهبود روند فعالیت‌های شرکت تاثیر به سزایی دارد. یک حسابدار مسلط به امور مالیاتی باید ابتدا شناخت کافی از اصول و قوانین مالیات داشته باشد تا بتوان مسیر خود را به درستی طی کند. یک حسابدار ابتدا باید به تکالیف مالیاتی و نحوه تشکلی پرونده و سپس به مباحث اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد و بعد از آن آموزش ساختار مالیات بر ارزش افزوده شناخت داشته باشد. در این هنگام نیاز به کسب آگاهی در رابطه با مالیات بر درآمد اجاره و اظهارنامه مالک دارد. همچنین باید مدارک را به شکل صحیح جهت ارائه به سازمان‌های ذیربط آماده کند و در اخر باید به مواردی همچون قوانین اعتراض، تجدید نظر و مراجع بالاتر و .. تسلط یابد هنگامی که تمامی موارد بالا را فراگرفت می‌توان به ان شخص لقب حسابدار مسلط به امور مالیاتی بدهد. در استان‌های مختلف بارها و بارها آگهی‌هایی ازجمله ( نیازمند به حسابدار مالیاتی برای یک حسابدار امری ضروری و بسیار مفید است.)

حقوق حسابدار مسلط به امور مالیاتی چقدر است؟

اگر شما نیز در پی آگهی استخدام حسابدار  مالیاتی تهران و یا سایر استان‌ها سوالات و ابهاماتی در مورد حقوق و مزایای این شغل برایتان به وجود آمده است خواندن متن زیر به شدت به شما عزیزان توصیه می‌شود روی شاخص حقوق معیارها و عوامل بسیار زیادی بر روی میزان حقوق و دستمزد حسابدار مسلط به امور مالیاتی تاثیر گذار است. برای حسابدار مالیاتی تهران که در شهر پرجمعیت پایتخت است به طور میانگین حدود ۳۵۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال تا ۵۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال حقوق در نظر گرفته شده است. البته این ارقام بسته به توانایی شخص متغیر است ولی می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. در صورتی که حقوق برای یک حسابدار به صورت تمام وقت به طور متوسط بین ۱۵۰۰۰۰۰۰ملیون ریال تا ۹۰۰۰۰۰۰ملیون ریال تا حداکثر بین ۳۰۰۰۰۰۰۰ در نظر گرفته شده است.
مشاوره مالیاتی
حسابدار مسلط به امور مالیاتی می‌تواند علاوه بر کارهای حسابداری و انجام امور مالیاتی در زمینه مشاوره مالیاتی نیز فعالیت کند. حسابدار مالیاتی  تهران یا سایر استان ها که در خدمات مشاوره تلفنی فعالیت می‌کنند همواره می‌توانند دانش و توانایی خود را گسترش بدهند و جدیدترین متد روز را یاد بگیرند.
هرچه بیشتر در زمینه مشاوره مالی دانش خود را گسترش دهند در هنگام بروز مشکلات راه حل‌های بهتر و مناسب تری را ارئه دهند.
   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *