شرکت چرتکه ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده ، مالیات ارزش افزوده، دریافت گواهی نامه ارزش افزوده ، تمدید ارزش افزوده و همین طور در صورت لزوم آگاه کردن شما درباره شرکتهایی که ارزش افزوده آن ها در لیست سیاه مالیات و یا لیست سفید مالیات قرار دارد میباشد و همین طور شما میتوانید با شماره ۰۲۱۳۳۳۳۴۰۰۰ تماس گرفته و به صورت رایگان موارد دریافت گواهی نامه ارزش افزوده ، تمدید ارزش افزوده اطلاع کافی دریافت نمایید .ارزش افزوده یک ماموریت غیر مستقیم به حساب می آید که فرد مصرف کننده و خریدار به ازای اجناسی که خریداری می کند آن را پرداخت می نماید و همچنین فرد فروشنده و یا همان دریافت کننده مبلغ وظیفه دارد تا مبلغی را که در هنگام خرید خریدار به عنوان بهای افزوده از خریدار دریافت کرده است به خزانه دولت واریز نماید. همچنین باید بگوییم که خود فرد فروشنده در هنگام خرید اجناس اولیه خود مالیات ارزش افزوده را به خریدار ابتدایی پرداخت می نماید ولی این مبلغ بر عهده فرد مصرف کننده نبوده و خود خریدار موظف است آن را پرداخت نماید. همچنین فرد خریدار می تواند کلیه مالیات ارزش افزوده پرداختی خود را از مالیات هایی که بر ارزش افزوده به صورت دریافتی می باشد کسر کرده و رقمی که به وجود می‌آید را به خزانه دولت واریز نماید.

ارزش افزوده

دانستنی های لازم در مورد ارزش افزوده

در حالت کلی مالیات ارزش افزوده به تامین کالاها و اجناس و همچنین خدمات مختلفی که در ازای آنها مبلغی به عنوان پول رد و بدل میگردد تعلق می گیرد و تنها استثنایی که برای این مورد وجود دارد این موضوع می باشد که از طرف دولت و قانون شرایط ویژه‌ای برای یک سری کالا و خدمات در نظر گرفته می شود که آن کالا یا خدمات به عنوان مالیات بر بهای افزوده تلقی گردند. در حالت کلی زمانی که صحبت از بهای افزوده پیش می‌آید ممکن است سوالاتی مانند ارزش افزوده چیست؟ و یا مالیات ارزش افزوده چیست و همچنین تعریف بهای افزوده در ذهن مخاطب ایجاد شود پس در صورتی که می‌خواهید در مورد موضوع مالیات ارزش افزوده اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

تعریف ارزش افزوده

اگر بخواهیم به صورت کلی و مجموع بهای افزوده را به ساده ترین شکل ممکن تعریف کنیم ارزش افزوده به مجموع ماوالتفاوت دهنده و ستانده گفته می شود. همچنین در عمل می‌توان گفت ارزش افزوده به معنای کم کردن رقم فروش از رقم خرید می باشد. در حالت کلی بهای افزوده محاسبه می گردد تا از احتساب مضاعف به صورت جدی جلوگیری گردد. این موضوع به این معنا می باشد که ارزش خدمات و کالاهایی که تحت عنوان کالاها و خدمات وابسته در یک فعالیت به کار برده می شوند و به نوعی در حکم ستانده جای می گیرند نیاز می باشد تا از مبلغ این فعالیت کسر شده تا در نتیجه ارزش افزوده به دست بیاید.

گواهی ارزش افزوده

ارزش افزوده

همچنین در مورد تعریف بهای افزوده ناخالص باید بگوییم که این مبلغ از کسر کردن ارزش ستانده از ارزش مصرف واسطه به دست می‌آید و همچنین ارزش افزوده خالص از کسر کردن ارزش افزوده ناخالص از مصرف سرمایه ثابت به دست می آید. شرکت های مختلف بهای افزوده که ایجاد می گردد در بین افراد مختلفی که در ایجاد رقم ارزش افزوده سهیم بوده‌اند به صورت کاملا مساوی و برابر و عادلانه تقسیم می گردد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که بهای افزوده به عنوان یک دستمزد برای کارکنان و به عنوان استهلاک به وجود آمده و در سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف به تجهیزات و ماشین آلات و سود شرکت و همچنین مالیات دولت و غیره تعلق می گیرد.

 

زمان لازم برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

طبق قانونی که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد لازم است تا رقم مالیات بهای افزوده را هر ۹۰ روز یکبار پرداخت نمایند که البته برای این زمان چیزی در حدود ۱۵ روز نیز فرجه مهلت پرداخت در نظر گرفته می شود. تمامی افرادی که موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند باید اظهارنامه مالیاتی را از طریق سامانه مربوطه دریافت کرده و رقمی که در آن مشخص است را وارد نمایند تا هیچگونه جریمه برای آنها به عنوان دیرکرد در نظر گرفته نشود.

واردات و صادرات

در حالت کلی کلیه خدمات و کالاهایی که به خارج از کشور صادر می‌گردند هیچگونه مالیات ارزش افزوده به آن ها تعلق نمی گیرد. همچنین هر کالا و یا خدماتی که به صورت کاملاً قانونی و اصولی و مدیریت شده به داخل کشور وارد گردد مبلغ مالیات ارزش افزوده به آن به صورت کامل تعلق می گیرد و بعد از اینکه این مبلغ پرداخت شد این اجازه را پیدا می‌کند تا از گمرک ترخیص گردد.

در صورتی که میخواهید به کلیه مقالات ارزش افزوده دسترسی پیدا کنید لطفا به صفحه مربوط به مقالات ارزش افزوده وارد شوید.

سایتهای پر کاربرد این صفحه

مالیات بر ارزش افزودهبررسی ثبت نام ارزش افزودهآخرین اخبار ارزش افزودهفهرست مودیان لیست سیاه ارزش افزوده